Preview

Innova

Advanced search

FROM THE OPERATING UNIT OF THE DEPARTMENT TO A MODERN SURGICAL LABORATORY: THE RELEVANCE OF THE INTEGRATION OF MEDICAL EDUCATION AND SCIENCE

Abstract

Authors study reorganization process of Operative surgery and topographical anatomy department. Modern trends in education are analyzed, and possible ways to strategize and integrate scientific departments and educational programs are inspected.

About the Authors

D. Z. Muhammad
Kursk State Medical University
Russian Federation


V. A. Lipatov
Kursk State Medical University
Russian Federation


A. A. Denisov
Kursk State Medical University
Russian Federation


References

1. Aghina W., Jong M. De, Simon D. How the best labs manage talent The highest-performing labs use the best talent-management practices. That’s no coincidence.

2. Watkins D. An Application Framework for Talent Management That Acts as a Central Feedback Center for all Organizational Functions // IT Tool.[en]. 1998.

3. Бежин А.И. и др. Традиционная иерархия изучаемых дисциплин и академическая успеваемость студентов (итоги критического самоанализа) // Подготовка медицинских кадров и цифровая образовательная среда. - 2019. - С. 58-63.

4. Драговоз И.С., Северинов Д.А., Наимзада М.Д.З. Применение эндовидео-хирургических технологий в эксперименте // Молодежная наука и современность. - 2020. - С. 283-285.

5. Лазаренко В.А. и др. Роль комплексной поддержки молодых ученых и специалистов в развитии современного университета // Alma mater (Вестник высшей школы). - 2020. - №. 1. - С. 31-38.

6. Лазаренко В.А., Липатов В.А., Наимзада М.Д.З. Лаборатория эксперименталь-ной хирургии и онкологии НИИ ЭМ Курского государственного медицинского университета // Эксперимент в хирургии и онкологии. - 2020. - С. 10-12.


Review

For citations:


Muhammad D.Z., Lipatov V.A., Denisov A.A. FROM THE OPERATING UNIT OF THE DEPARTMENT TO A MODERN SURGICAL LABORATORY: THE RELEVANCE OF THE INTEGRATION OF MEDICAL EDUCATION AND SCIENCE. Innova. 2020;(3):48-51. (In Russ.)

Views: 213


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-2937 (Online)